+370 656 83300

Darbo laikas

• I-V: 9.00-18.00 val.
  • VI-VII: biuras nedirba

El. paštus tikriname ir į labai svarbius klausimus atsakome ir savaitgaliais.

Perskambinkite man

Parašykite mums

+370 656 83300

Darbo laikas

• I-V: 9.00-18.00 val.
  • VI-VII: biuras nedirba

El. paštus tikriname ir į labai svarbius klausimus atsakome ir savaitgaliais.

Perskambinkite man

Parašykite mums

Detali kelionių paieška

Atostogos Juodkalnijoje | 12 idėjų, ką aplankyti (II dalis)

Savarankiškos kelionės dažnai apipintos istorijomis keliaujančiomis iš lūpų į lūpas. Nepatyrę keliautojai kartais baiminasi leistis į kelionę savarankiškai, bet juk savarankiškos kelionės – tai nuostabus nuotykis, o ypač, jei suplanuosite jį į pagalbą pasitelkę tikrų keliautojų patirtis. Kad Jums būtų lengviau, Pasirink Sparnus pradeda straipsnių ciklą apie atostogas Juodkalnijoje. Tripmap.lt keliautojai Paulius ir Marta dalijasi savo įspūdžiais, pastebėjimais ir patarimais:

Ankstesnę reportažo dalį galite rasti čia >>

LOVCEN NACIONALINIS PARKAS IR MAUZOLIEJUS
Lovčen nacionalinis parkas – vienas lankomiausių Juodkalnijoje. Jį mėgsta ir vietiniai, kuomet vasarą pakilus aukščiau į kalnus temperatūrą yra žemesnė. Parkas kalnuotoje vietoje, jame driekiasi serpantinų keliai ir staigūs posūkiai. Kalnai nėra aukšti, tačiau uolėti ir išskirtiniai. Kai kuriose vietose jie neapaugę ir primena lyg dideles uolų krūvas ar kokį nors kitos planetos paviršių. Parko teritorijoje galite rasti vaikščiojimo takų pėstiesiems, tačiau jei norite sužinoti, kurie tikrai verti dėmesio – siūlau užsukti į parko lankytojų centrą.

Populiariausios Lovčen objektas Njegoš mauzoliejus, stūksantis ant aukšto kalno. Šalia jo yra mašinų aikštelė, o iki mauzoliejaus teks įveikti ne vieną dešimtį laiptų. Pakilus į viršų atsiveria vaizdas į įspūdingas kalnuotas apylinkes. Į mauzoliejų galite patekti ne tik mašina, bet taip pat pėsčiomis nuo parko lankytojų centro. Pastarajam variantui reiktų suplanuoti daugiau laiko, nepamiršti pasiimti su savimi vandens ir užkandžių.

DURMITOR NACIONALINIS PARKAS IR TAROS UPĖS KANJONAS
Durmitor nacionalinis parkas mums buvo gražiausia vieta, kurią aplankėme Juodkalnijoje. Parke stūkso įspūdingo aukščio kalnai, kurie žiemą pavirsta slidinėjimo kurortu. Jame taip pat yra aukščiausiai virš jūros lygio esantis Žabljak miestelis, kuriame galite apsistoti, jei planuojate kalnuose praleisti bent porą dienų.

Vienas iš lankomiausių Durmitor parko objektų – Taros upės kanjonas ir mūrinis tiltas per jį. Kanjono apačioje teka žydra kalnų upė, kuria siūloma paplaukioti valtimi (rafting), o virš kanjono pakabintas zip line, kuriuo galite perskristi prarają už 20 eur. Upės kanjonas yra antras giliausias pasaulyje kanjonas po Didžiojo kanjono Amerikoje.

Kanjono uolos ir kalvos stipriai žaliuoja, aplink rasite vietinių miestelių ir net būdami aukštai girdėsite, kaip ošia upė. Sakoma, jog Taros upės tiltas vienas gražiausių bei įkvėpė ne vieną dailininką. Rekomenduojame pasivaikščioti tiltu, pasimėgauti vaizdais, o jei turite daugiau laiko – pasidomėti pėsčiųjų takais šalia kanjono. Vaizdai magiški ir įtraukiantys.

JUODASIS EŽERAS
Juodasis ežeras dar vienas Durmitor parko pasididžiavimas. Jį nuolatos maitina tirpstantis kalnų sniegas, priešais stūkso įspūdingi kalnai, o aplink jį driekiasi 3 km takas, kuriuo galite pasivaikščioti ir pasigėrėti vaizdais. Pakrantėje įrengta daug suolelių, tad patogu prisėsti, iškylauti ir tiesiog mėgautis vaizdu.

Ežeras sudarytas iš dviejų didesnio ir mažesnio ežero, kuriuos jungia nedidelis kanalas. Tačiau vasaros mėnesiais vandeniui nusekus, teritorijoje atsiranda du ežerai – kanalas tampa sausas.

Šalia juodojo ežero praleidome gerą valandą, besiilsėdami po dienos kelionių ir įspūdžių. Taip pat parke radome Durmitor parko schemą su lankytinais objektais ir takais. Tad labai rekomenduoju pamačius šį stendą nusifotografuoti – padės rasti kitus maršrutus ir lankytinas vietas Durmitor parke. Kituose parko taškuose, tokio informacinio stendo nematėme.

Keliaujant su mašina, prie įėjimo į ežero teritoriją, galėsite palikti mašiną stovėjimo aikštelėje. Tačiau įėjimas bus mokamas – teks susimokėti parko mokestį bei mokestį už parkavimą.

KELIAS LINK BOBOTOV KUK
Bobotov kuk – aukščiausia Juodkalnijos viršūnė (2523 m). Keliaujant link pėsčiųjų tako į kalną, aplinkiniai vaizdai džiugina akis važiuojant kalnų serpantinais. Mums viešint Juodkalnijoje, kalnuose dar buvo ankstyvas pavasaris. Matėme, kad šviečia likusio sniego balto dėmės, tačiau nesitikėjome, kad matomas sniegas dar bent 2 metrų gylio! Deja, negalėjome mašina pasiekti tikslo, o oras ir sąlygos buvo gan rizikingi, kad kopti į kalnus be rimtesnių batų ir kito inventoriaus.

Mažas nusivilimas mus aplankė dėl sniego sienos, kuri užtvėrė tikslo pasiekimą. Tačiau! Vaizdai buvo vieni gražiausių visos kelionės metu. Kalnai šiek tiek primena Kanadą, Koloradą, bet tik čia matyti, kaip ganosi ožkos ir karvės juose. Nors šalis visa nusėta kalnais ir kalvomis, šie kalnai patys pačiausi.

Jei nesate didžiausias kalnų žygių mėgėjas, būtinai bent pravažiuokite keliu nuo Žabljak iki Sedlo. Sedlo – tai taškas kuriame būtų pradedamas žygis, tačiau nebūtina lipti į kalnus, norint pajausti dalį jų didybės. Vaizdai aplink maloniai nustebins ir tikrai norėsis sustoti, bent pusvalandį skirti pasigėrėti gamta.

APLEISTI PAPLŪDIMIAI
Važiuojant Juodkalnijos pakrante, maps.me žemėlapyje ieškojau vietų sustojimui. Kai kuriais atvejais mus nuvesdavo tokiais įtartinais ir išbyrėjusio asfalto keliais, jog tiesiog apsisukdavom atgal. Tuomet vėl važiuodavom toliau iki kito, labiau pravažiuojamo tikslo.

Taip keliaudami pastebėjome, jog nemažai miestelių gan tušti, išparduodami namai, kai kur vietos labai apleistos. Netgi atradus neturistinį paplūdimį jame galite pamatyti kavinių liekanų ar kitų atributų. Tad jei norite atrasti kitą Juodkalnijos veidą – šiek tiek nuklyskite nuo standartinio maršruto.

SERPANTINŲ KELIAI IR VAIZDAI PAKELIUI
Didžioji dalis šalies kelių – serpantinai. Nuolatos tenka leisti ar kilti į kalnus, o vaizdai pro langą dažnai stebina. Vienais atvejais tolumoje matysite Adrijos jūra, kitais kalnus ar miestelius. Sutiksite vietinių ožkų, karvių ir avių.

Kalnų slėniuose retkarčiais susidursite su tiesiais keliais ir tikiu, tai bus tikra atgaiva vairuotojui.

Važiuojant sustokite apžvalgos aikštelėse ar kitose saugiose vietose. Dažnai kraštovaizdis prie kelio vertas ir kelių nuotraukų.

Norėdami susipažinti su visomis Martos ir Pauliaus rekomenduojamomis aplankyti vietomis Juodkalnijoje – skaitykite 1 – ąją straipsnio dalį PasirinkSparnus.lt blog’e >>